
Veelgestelde Vragen - Taxi Centrale Dordrecht
Heeft u vragen over onze taxi service in Dordrecht? Op deze pagina vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onze dienstverlening, tarieven en service. Taxi Centrale Dordrecht staat bekend om betrouwbaar vervoer met een professionele Mercedes-vloot van 21 voertuigen.
-
Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een taxi bij ons reserveren.
-
Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?U kunt dit navragen bij de telefooncentrale door te bellen naar 078 6131234 of een mail te sturen naar info@taxicentraledordrecht.nl
-
Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?De gemiddelde wachttijd is 10 tot 15 minuten. Bij slechte weersomstandigheden in de nachtelijke uren en tijdens de spits kan het iets langer duren.
-
Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?Dat kan alleen als u op rekening rijdt of de rit vooruit betaalt. Houd wel rekening met een langere aanrijtijd.
-
Hanteert Taxicentrale Dordrecht een vast tarief voor ritten naar bijvoorbeeld Schiphol?Ja, Indien u een taxi wilt reserveren kunt u voor een vast en scherp tarief naar bijvoorbeeld Schiphol.. U kunt de laatste tarieven opvragen wanneer u op onze website het boekingsformulier invult en uw bestemming selecteert. Let op er is een prijsverschil voor een rit van 1-4 personen of met 5-8 personen. Of u kunt de tarieven opvragen bij onze centrale via 078 6131234.
-
Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?Ja. In principe rijden onze chauffeurs op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk
-
Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen wanneer men meer dan 4 personen vervoerd. Zie hiervoor onze tarieven.
-
Hoeveel personen kunnen er in een taxi mee?Een standaard taxi heeft plek voor maximaal 4 personen. Een taxibusje heeft 8 zitplaatsen. Bent u met een gezelschap groter als 8 personen? Dan dient u twee of meerdere taxi’s tegelijk te reserveren.
-
Kan ik pinnen in de Taxi?Ja. U kunt in al onze taxi’s betalen met een pinpas.
-
Is het mogelijk om op rekening te rijden?Op rekening rijden is enkel beschikbaar voor bedrijven. Wilt u achteraf betalen middels een factuur? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
-
Ik wil een taxi bestellen maar weet nog niet precies hoe laatAls u de exacte tijdstip nog niet weet, dan kunt u in de reserveringsformulier bij tijdstip de optie ‘op afroep’ selecteren. Wij houden er dan rekening mee dat u later op de dag belt om de exacte tijdstip door te geven. Ook kunt u uiteraard ook gewoon telefonisch een taxi bestellen.
-
Kan ik ook luxe vervoer boeken?Reis je graag in stijl? Taxicentrale Dordrecht Is gespecialiseerd in zakelijk vervoer en biedt ook luxe vervoer aan! Tijdens je boeking kun je aangeven dat u gebruikt wenst te maken van luxe vervoer. Met luxe vervoer ben je verzekerd van een rit in een luxueuze wagen, bestuurd door een chauffeur in pak.
-
Kan ik ook een rolstoeltaxi meenemen?Opvouwbare rolstoelen kunnen worden meegenomen, dit kun je aangeven bij “bijzondere bagage" tijdens je boeking. Is de rolstoel niet inklapbaar?
-
Wat is het TX-keurmerk en welke extra service biedt dit mij?Het TX-keurmerk is een extra kwaliteitskeurmerk wat taxibedrijven kunnen halen, wat aantoont dat hun bedrijfsvoering van een extra hoge kwaliteit is. Het staat voor professionele chauffeurs en eerlijk, comfortabel transport. Een extra vereiste aan chauffeurs om in aanmerking te komen voor het keurmerk is bijvoorbeeld dat zij het certificaat levensreddend handelen moeten hebben. Taxicentrale Dordrecht is trots dat we je TX-vervoer kunnen bieden!
-
Hoe boek ik een luchthavenrit?Vervoer naar en vanaf de luchthaven is één van onze specialiteiten. Dit kan zowel online dan per telefoon. Vul op onze website het Reserveringsformulier in Of neem telefonisch contact op met ons kantoor 078 6131234
-
Houdt de chauffeur rekening met een vertraagde vlucht?Wanneer je een luchthavenrit boekt, is het altijd belangrijk om je vluchtnummer te vermelden bij het boeken. Weet je je vluchtnummer nog niet? Je kunt deze altijd later nog toevoegen op de pagina met het overzicht van je rit. De link hiernaartoe vind je in je bevestigingsmail. Als je vlucht vertraagd is, maar je je vluchtnummer hebt opgegeven bij de rit, blijft de chauffeur tot minstens 60 minuten na de vertraagde landingstijd op je wachten. Zo houden we dus ook rekening met eventuele vertraging van je vlucht. Pas als je meer dan 60 minuten na de vertraagde landingstijd bij de taxi bent, is de chauffeur gerechtigd om een wachttarief in rekening te brengen. De chauffeur kan dit wachttarief in termijnen van 10 minuten rekenen. Het actuele wachttarief voor taxi’s kun je vinden op de website van de Rijksoverheid.
-
Hoe kan ik een boeking wijzigen of annuleren?Als je een wijziging wilt aanbrengen in de datum of tijd van je taxirit, dan kun je dit online, per mail of telefonisch doen. Ook kun je uiteraard je rit kosteloos annuleren tot 1 uur voor aanvang van je rit. Het wijzigen van het passagiersaantal, de bagage of de ophaal locatie is uiteraard ook mogelijk .
TX-keurmerk | Taxi Centrale Dordrecht

Taxicentrale Dordrecht is een TX-Keur gecertificeerd taxibedrijf in Dordrecht gevestigd op de Aventurijn 171. Taxicentrale Dordrecht is door een onafhankelijke inspectiedienst getoetst op de eisen voor het TX keurmerk. Dit taxibedrijf voldoet aan strenge veiligheidsverplichtingen, registratievoorwaarden, eisen aan de representativiteit van taxivoertuigen, de opleidingsverplichting van chauffeurs en eisen aan servicegerichtheid en klantvriendelijkheid door medewerkers.
Dankzij de TX-Keur certificering reist u met dit taxibedrijf uit Dordrecht veilig en comfortabel naar uw bestemming.